سرخط خبرها

عاشورا نماد پیروزی خون بر شمشیر است

  • کد خبر: ۱۷۶۲۶۸
  • ۰۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲
عاشورا نماد پیروزی خون بر شمشیر است
یک کارشناس مذهبی گفت: در جامعه امروزی می‌بینیم بعد ۱۴۰۰ سال امام حسین پیروز است و روز به روز نماد حسینیه در جامعه بیشتر شده و ارادت مردم نیز به این حضرت زبان‌زد عام و خاص است.

به گزارش شهرآرانیوز حجت‌الاسلام محمود هادی با اشاره به اینکه تاسوعا روز بصیرت است، گفت: این روز نشان می‌دهد هر کس از بصیرت برخوردار باشد می‌تواند طرفدار امام حسین (ع) باشد و راه ایشان را طی کند و همیشه در خط ولایت قدم بر دارد.

وی افزود: حضرت ابوالفضل (ع) برادر و یکی از یاران با وفای امام حسین (ع) بود که در راه ولایت کاری کرد برای همیشه در تاریخ اسلام روز تاسوعا ماندگار باشد، در این روز شمر امان‌نامه‌ای جهت جدا کردن ایشان از امام حسین فرستاده بوده، اما ابوالفضلی که ۳۴ ساله بود در اوج جوانی برادر خود را به همه چیز ترجیح داد و فرمود من برادرم را با چیزی عوض نمی‌کنم.

این کارشناس مذهبی به ویژگی‌های علمدار کربلا اشاره کرد و افزود: ایشان نافذ البصیره و صلیب الاایمان بودند. ایمانی که استوار بوده و باعث شد همراه اباعبدالله جهاد کند و در راه ولایت امتحان بزرگی انجام داده و به شهادت برسد.

هادی تصریح کرد: حضرت عبد صالح خدا بود، عبودیت بالاتر از عبادت است ممکن است کسی عبادت کند، ولی عبد نباشد، عبد صالح یعنی اطاعت از امر، ولی و مطیع بودن در برابر فرموده‌های خدا و اهل بیت (ع)، که این مختص علمدار کربلا بود.

وی با بیان اینکه نماد عاشورا پیروزی خون بر شمشیر است، ادامه داد: در جامعه امروزی می‌بینیم بعد ۱۴۰۰ سال امام حسین پیروز است و روز به روز نماد حسینیه در جامعه بیشتر شده و ارادت مردم نیز به این حضرت زبان‌زد عام و خاص است.

هادی یادآورشد: با نشر عزاداری عاشورا می‌توانیم مکتب و فرهنگ آن حضرت را در جامعه ترویج دهیم، در چنین روزی شور عزا باید بیشتر باشد، اما شوری که همراه با شعور باشد.

وی هدف از عزاداری‌ها را رسیدن به روح آزادگی و آزاد مردی عنوان کرد و گفت: این روز، روز نه گفتن به ظلم و ستم است. گریه کردن برای حضرت، انسان را متعالی می‌کند و باعث می‌شود انسان در برابر ظلم سر خم نکند، گریه‌ای که انسان را حسینی مرام به بار می‌آورد.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: جوانان امروزی اگر بخواهند مثل حضرت ابوالفضل (ع) در راه ولایت قدم بردارند باید مثل ایشان در برابر امتحانات محکم و استوار عمل کرده و در این راه عزم راسخ داشته باشند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->